spot_imgspot_img

Θρόμβωση: οι τροφές που πρέπει να αποφεύγετε για να την προλάβετε

Ορισμένες τροφές μπορεί να προκαλέσουν παρατεταμένη φλεγμονή στο σώμα σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες που εμποδίζουν το αίμα σας να κινείται και να πήζει σωστά, όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις. Για να μειώσετε τον κίνδυνο θρόμβωσης, αποφύγετε αυτές τις τροφές:

  • Επεξεργασμένα τρόφιμα όπως λευκό ψωμί, λευκό ρύζι, κράκερ, τηγανιτές πατάτες, δημητριακά με ζάχαρη, αρτοσκευάσματα, προσυσκευασμένα τρόφιμα και πρόχειρο φαγητό (Junk food).
  • Αναψυκτικά και άλλα ζαχαρούχα ποτά
  • Γλυκά
  • Τρανς λιπαρά όπως η μαργαρίνη, το λίπος και το λαρδί
  • Κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα

Προσοχή στο αλάτι

Όταν παίρνετε περισσότερο αλάτι από αυτό που χρειάζεστε, η αρτηριακή σας πίεση μπορεί να ανέβει και το σώμα σας να συγκρατεί νερό. Αυτό επιβαρύνει την καρδιά σας και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη ροή του αίματός σας και θρόμβους.

Τα προσυσκευασμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν πολύ αλάτι. Ακόμα κι αν δεν τρώτε πολύ συχνά τέτοιες τροφές μπορεί να πάρετε περισσότερο αλάτι από αυτό που χρειάζεστε. Ανάλογα με την ηλικία και την κατάσταση της υγεία τους, οι περισσότεροι ενήλικες θα πρέπει να παραμείνουν κάτω από τα 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου την ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 1 κουταλάκι του γλυκού.

Αλκοόλ: να πιει κανείς ή να μην πιει;

Αν και ένα μικρό ποτήρι κόκκινο κρασί μπορεί να κάνει καλό στο αίμα σας και να βοηθήσει την καρδιά σας, περισσότερες από 2 μερίδες αλκοόλ την ημέρα αυξάνουν τον αριθμό των αιμοπεταλίων στο αίμα σας. Αυτό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο θρόμβων αίματος .

Μια μερίδα ορίζεται ως:

  • Ένα μπουκάλι μπύρα
  • Ένα με δύο ποτήρια κρασί
  • Ένα σφηνάκι κάποιου σκληρού αλκοολούχου ποτού πχ βότκα, ουίσκι

Το αλκοόλ μπορεί επίσης να επηρεάσει τη δράση των αντιπηκτικών φαρμάκων Να είστε ειλικρινείς με το γιατρό σας σχετικά με το πόσο αλκοόλ πίνετε και να ρωτάτε τι είναι καλύτερο για το σώμα σας.

Τι γίνεται με την καφεΐνη;

Δεδομένα από τρεις μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση ενός έως τεσσάρων φλιτζανιών καφέ την ημέρα μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές σας για θρόμβωση κατά 11%, και εάν πίνετε περισσότερα από πέντε φλιτζάνια την ημέρα, μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητές αυτές κατά 25%. Ελέγξτε με το γιατρό σας πόση καφεΐνη είναι ασφαλής για εσάς.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Εκπαιδευτικό Διαδικτυακό Σεμινάριο- Webinar

«Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς- Πτυχές της Σύγχρονης Πραγματικότητας»

Καρδιά: Ανατομία, Παθήσεις, Διάγνωση & Θεραπείες

Η καρδιά είναι ένα μυϊκό όργανο στο μέγεθος γροθιάς, μια ακούραστη αντλία που διοχετεύει αίμα στο ανθρώπινο σώμα μέσω

Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει στην ελάττωση της αρτηριακής πίεσης;

 Γράφει η Ζωή Φουστέρη, MD, MSc, Γενικός Οικογενειακός Ιατρός https://fousterizoi.gr/