spot_imgspot_img

Καλοκαίρι και αλκοόλ: πως να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση

Η κατανάλωση αλκοόλ το καλοκαίρι είναι για πολλούς μια αγαπημένη συνήθεια. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Studies on Alcohol διαπίστωσε ότι, όσον αφορά την ετήσια εποχικότητα στην κατανάλωση αλκοόλ, οι καλοκαιρινοί μήνες ήταν οι πιο δημοφιλείς.

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά κόκκινου κρασιού, έχει συνδεθεί με κάποιες ευεργετικές επιδράσεις για την υγεία.  Η μπίρα επίσης αποτελεί μια καλή επιλογή, ιδιαίτερα  για όσους προσέχουν τη διατροφή τους, μιας και έχει τις λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά.  Θυμηθείτε ότι, μέτρια κατανάλωση  για υγιείς ενήλικες σημαίνει έως ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και έως δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες.

Ωστόσο, ενώ η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προσφέρει κάποια οφέλη και να μας χαλαρώνει, η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιδράσεις για την υγεία.  Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία επισημαίνει ότι η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, εκτός από τον κίνδυνο εμφάνισης αλκοολισμού,  προδιαθέτει για αρτηριακή υπέρταση, παχυσαρκία, εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή ανεπάρκεια, αρρυθμίες, αύξηση του βάρους, αυξημένη εναπόθεση σπλαχνικού λίπους, καρκίνο του μαστού, αλλά και αύξηση των ατυχημάτων και των αυτοκτονιών.

Η κατανάλωση αλκοόλ ειδικά κατά το καλοκαίρι σχετίζεται και με κάποιους πρόσθετους κινδύνους για την  υγεία όπως, θερμοπληξία, αφυδάτωση, διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, λιποθυμικά επεισόδια, τροχαία ατυχήματα.

Χρήσιμες συμβουλές για να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

  1. Εάν θέλετε να μην μεθύσετε, μην πίνετε ποτέ με άδειο στομάχι! Φροντίστε να τρώτε πριν και κατά τη διάρκεια κατανάλωσης καθώς το φαγητό επιβραδύνει την απορρόφηση του αλκοόλ από το λεπτό έντερο. 
  2. Μην ανακατεύετε διαφορετικά ποτά μεταξύ τους.
  3. Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό παράλληλα. Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη, καθώς το αλκοόλ είναι διουρητικό και υπάρχει κίνδυνος να αφυδατωθείτε.
  4. Μην πίνετε βιαστικά το ποτό σας! Πιείτε το πιο αργά, για να προλάβει ο οργανισμός σας να απορροφήσει την αλκοόλη και να αποφύγετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της μέθης.
  5. Περιμένετε να τελειώσει το ποτό σας πριν πάρετε το επόμενο! Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε ξεκάθαρη εικόνα για την ποσότητα που έχετε καταναλώσει και θα είστε σε θέση να το ελέγξετε.
  6. Προσοχή στα κοκτέιλ! Πίνονται εύκολα και συνήθως περιέχουν πολλές θερμίδες.  Προτιμήστε αυτά που περιέχουν φυσικούς χυμούς, αντί για αυτά που συνδυάζουν σιρόπια και πρόσθετα  γλυκαντικά.
  7. Εάν κάποια μέρα πιείτε παραπάνω αλκοόλ από το επιτρεπόμενο, να αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ για τις επόμενες 48 ώρες.
  8. Αν πίνετε για να νιώσετε τις ηρεμιστικές επιδράσεις του αλκοόλ, δοκιμάστε να ασκηθείτε. Τα οφέλη θα είναι πολλά περισσότερα!

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου