spot_imgspot_img

Η συμβολή της βιταμίνης D στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

Εκτός από το ασβέστιο, το μέταλλο που κατεξοχήν συνδέεται με την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, η βιταμίνη D είναι εξίσου σημαντική και αναγκαία για τον οργανισμό.

Για τα οφέλη της πολύτιμης αυτής βιταμίνης μας μιλά ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Πάρης Παπαχρήστος.

Η βιταμίνη D είναι ένα  πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των οστών μας. Μία βιταμίνη, η οποία θα λέγαμε ότι μοιάζει περισσότερο με ορμόνη παρά με θρεπτικό συστατικό. Ένας από τους βασικούς ρόλους της βιταμίνης D είναι να βοηθήσει το σώμα μας να απορροφήσει και να χρησιμοποιήσει το ασβέστιο που λαμβάνουμε από την τροφή μας.

Επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης θα βοηθήσει λοιπόν τον οργανισμό μας να απορροφήσει το απαραίτητο ασβέστιο ώστε να μην χρειαστεί να το πάρει από τα οστά μας! Και που συναντάμε την βιταμίνη αυτή; Ίσως έχεις ήδη ακούσει να την αποκαλούν και «βιταμίνη του ήλιου». Και αυτό γιατί η βιταμίνη D συντίθεται στο δέρμα μας κατά την έκθεσή του στον ήλιο. Δυστυχώς, η μειωμένη μας έκθεση στον ήλιο λόγω ωραρίου εργασίας, λόγω χρήσης αντηλιακού κλπ οδηγεί ουκ ολίγες φορές σε μειωμένα επίπεδα βιταμίνης D.

Μικρές ποσότητες της βιταμίνης D συναντάμε στα ακόλουθα  τρόφιμα:  σολομός ψημένος, γάλα, εμπλουτισμένο γάλα, βρασμένο αυγό, τόφου, εμπλουτισμένα δημητριακά πρωϊνού, σκουμπρί ωμό, πέστροφα ψημένη, σαρδέλες ψημένες, τόνος ψημένος, ρέγγα ψημένη.

Και μην ξεχνάτε. Η διατροφή, που εξασφαλίζει την κάλυψη των αναγκών σας σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά  όπως το ασβέστιο και η βιταμίνη D και η άσκηση, που ενισχύει τη μυϊκή και οστική σας μάζα και βελτιώνει την ισορροπία σας, αποτελούν τον ισχυρό σας σύμμαχο απέναντι στην οστεοπόρωση.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου