Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Ο Σχολικός Αθλητισμός ασπίδα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Ο Σχολικός Αθλητισμός είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού είναι το μήνυμα της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας.

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, στις 6 Μαρτίου, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο και τονίζει ότι ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής:

«Ο σχολικός εκφοβισμός και οι εκρήξεις βίας των νεαρών μαθητών αποτελούν μια οδυνηρή καθημερινή πραγματικότητα, της οποίας είμαστε όχι μόνο θεατές, αλλά κυρίως υπεύθυνοι. Η κρίση των ηθικών και κοινωνικών αξιών, η αποξένωση που επέφερε η ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλά και η μακρά περίοδος της πανδημίας οδήγησαν στην εξάπλωση του φαινομένου, με θύτες και θύματα παιδιά.

Η ιδρυματοποίηση του σχολείου που παρέχει στείρα γνώση, η απομάκρυνση των μαθητών από ότι τους δίνει χαρά και ευκαιρίες για την ανάδειξη των ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, αλλά και η φτωχοποίηση πολλών εξ αυτών, οι οποίοι δεν έχουν δυνατότητα απογευματινών διεξόδων, τους οδηγούν στο να βιώνουν τον σκοταδισμό μιας τυφλής αλλά όχι αναίτιας βίας.

Η άσκηση, μέσα στα πλαίσια του Σχολικού Αθλητισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επαφής των παιδιών με τον εαυτό τους και τον κόσμο. Οι μαθητές οδηγούνται στην ενίσχυση θετικών συμπεριφορών, όπως είναι η εντιμότητα, η αποδοχή των κανόνων, ο αυτοέλεγχος, η αυτοπειθαρχία, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια και η κατανόηση. Μέσω των παιχνιδιών που απαιτούν ομαδικότητα προάγεται η συνεργασία, η κοινωνικοποίηση, η αλληλεγγύη, η αυτοπεποίθηση, ενώ οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου.

Οι Πανανθρώπινες Αξίες του Ολυμπισμού, όπως είναι η ισότητα, η διαφορετικότητα και η ευγενής άμιλλα, θα πρέπει να καλλιεργούνται μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Άτομα με Αναπηρία, που είναι περισσότερο ευάλωτα σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού μπορούν πιο εύκολα στα πλαίσια του Συμπεριληπτικού Σχολείου, να γίνουν αποδεκτά στη σχολική κοινότητα. Εξάλλου, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής γνωρίζουμε το σύνθημα «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί!». Ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού. Η ευθύνη είναι μεγάλη και βαραίνει όλους μας. Μοναδικό προαπαιτούμενο είναι οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να έχουν φυσική παρουσία με σωστή αναλογία ωρών διδασκαλίας στα σχολεία όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης».

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: Κατανοώντας την επίδραση της αφρικανικής σκόνης στην υγεία

Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία συνιστά στα άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες και ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά λόγω της αυξημένης συγκέντρωσης Αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα.

Παγκόσμια Ημέρα Άσθματος: 12 Σημαντικές ερωτήσεις για το άσθμα

Το άσθμα είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος του αναπνευστικού. Συνεπώς ο ορισμός του υποδηλώνει ότι δε θεραπεύεται. Χάρη στην κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή όμως μπορεί να ελεγχθεί με επιτυχία.

Πασχαλινό τραπέζι: Πώς να το απολαύσετε χωρίς συμπτώματα καούρας και δυσπεψίας

Ο Μανώλης Συμβουλάκης, Γαστρεντερολόγος και Δ/ντής Β’ Γαστρεντερολογικής Κλινικής ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ μας δίνει χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση της καούρας και της δυσπεψίας στο Πασχαλινό τραπέζι.