Μετρητές θερμίδων ή σαμποτέρ;

Είναι οι μετρητές θερμίδων οι ένοχοι; Ο Πάρης Παπαχρήστος διαιτολόγος – Διατροφολόγος εξηγεί….

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές διατροφής και άσκησης, για να καταγράφουν την πρόσληψη τροφής και τις δραστηριότητές τους. Υπάρχουν έξυπνα ρολόγια και εφαρμογές που μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου.

Γράφει ο Πάρης Παπαχρήστος

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.
Ιδρυτής του medNutrition.gr – Συγγραφέας

www.diaitologos.com

 

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές διατροφής και άσκησης, για να καταγράφουν την πρόσληψη τροφής και τις δραστηριότητές τους. Υπάρχουν έξυπνα ρολόγια και εφαρμογές που μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου.

Τα εργαλεία αυτά σου δείχνουν πόσες θερμίδες καις ημερησίως, βάσει του ύψους, του βάρους, της ηλικίας, του φύλου, του επιπέδου δραστηριότητας και του στόχου σου. Κάθε φορά που προσθέτεις ένα σου γεύμα οι θερμίδες αυτές αφαιρούνται από τις αρχικές.

Μέχρι εδώ όλα καλά! Τι γίνεται, όμως, αν καταγράψεις τη σωματική σου δραστηριότητα; Τότε ξεκινάει το σαμποτάζ! Δες γιατί:

 

  1. Υπολογίζεις εξ αρχής λάθος τις θερμίδες που χρειάζεσαι ημερησίως

Για να υπολογίσεις τις βασικές σου απαιτήσεις σε θερμίδες, προσθέτεις το επίπεδο δραστηριότητάς σου: καθιστική, ελαφρώς ενεργή, αρκετά ενεργή ή πολύ ενεργή. Αυτό δεν αναφέρεται στο πόσο ασκείσαι, αλλά μόνο στον τρόπο ζωής σου.

Μάντεψε! Οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν ένα επίπεδο δραστηριότητας που είναι μία ή δύο κατηγορίες υψηλότερο από την πραγματικότητα. Αμέσως, λοιπόν, οι ενεργειακές σου δαπάνες γίνονται κατά 200 περίπου θερμίδες περισσότερες!

  1. Οι θερμίδες που καίγονται από πρόσθετες δραστηριότητες υπερεκτιμώνται

Οι θερμίδες που καις με την άσκηση στην πραγματικότητα μπορεί να είναι λιγότερες από αυτές που βλέπεις στο έξυπνο ρολόι σου, στην εφαρμογή του κινητού σου ή στο όργανο γυμναστικής σου.

Πρώτον, όσο περισσότερες φορές εκτελείς μια δεδομένη άσκηση, τόσο εξοικειώνεται το σώμα σου και έτσι καίει λιγότερες θερμίδες την επόμενη φορά. Επιπλέον, όταν καις θερμίδες με άσκηση, το σώμα σου στην πραγματικότητα προσαρμόζεται καίγοντας λιγότερες θερμίδες την υπόλοιπη ημέρα.

Χρήσιμο Tip

Μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι το σώμα ενός μέσου γυμνασμένου ατόμου μπορεί να «ανακτήσει» έως και το 28% των θερμίδων που καίγονται μέσω της άσκησης, καίγοντας λιγότερες θερμίδες σε ηρεμία. Μάλιστα, όσο περισσότερο λίπος έχει το σώμα, τόσο περισσότερο πλησιάζει το 28%.

 

  1. Μπορεί να μετράς κάποιες από τις θερμίδες που καις δύο φορές

Σκέψου πως για τον υπολογισμό των ενεργειακών σου δαπανών, έχεις προσθέσει ότι είσαι ελαφρά δραστήριος. Αν κάθεσαι μπροστά στον υπολογιστή σου για μία ώρα, καις περίπου 100 θερμίδες, οι οποίες έχουν ήδη συμπεριληφθεί στο ενεργειακό σου ισοζύγιο. Αν αντί για αυτό, κάνεις μία ώρα crossfit θα κάψεις περίπου 600 θερμίδες.

Διπλομετράς τις Θερμίδες σου

Αυτές είναι 500 παραπάνω από αυτές που θα έκαιγες στον υπολογιστή. Αν, όμως, καταγράψεις τις θερμίδες από το crossfit, θα προστεθούν 600 θερμίδες στο ενεργειακό σου ισοζύγιο. Επομένως, οι παραπάνω 100 θα μετρηθούν 2 φορές, διαστρεβλώνοντας τις πραγματικές σου καύσεις. Όσο προσθέτεις και άλλες δραστηριότητες, τόσο το σφάλμα θα αυξάνεται και θα καταλήξεις να τρως 3000 θερμίδες, ενώ χρειάζεσαι μόνο 1500.

Σωστή Χρήση Μετρητών

Κράτησε, λοιπόν, ότι οι μετρητές είναι χρήσιμοι για την καταγραφή της ενεργειακής σου πρόσληψης, αλλά καλύτερα να μην προσθέτεις την ενεργειακή σου δαπάνη από την άσκηση. Το πιο πιθανό είναι να παραπλανηθείς.

Σε καμία περίπτωση, επειδή καις 300 θερμίδες, δε σημαίνει ότι μπορείς να φας επιπλέον 300 θερμίδες, όπως σου δείχνει η εφαρμογή σου.

Έτσι, δε θα καταφέρεις ποτέ να έχεις ενεργειακό έλλειμμα, αλλά πάντα θα διατηρείς ή θα αυξάνεις το ενεργειακό σου ισοζύγιο.

 

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Τι είναι η αναπνευστική Φυσικοθεραπεία και πως εφαρμόζεται στα παιδιά και τα βρέφη;

Η αναπνευστική φυσικοθεραπεία απευθύνεται σε νεογνά, βρέφη και παιδιά που νοσούν από μία αναπνευστική λοίμωξη, χρόνια βρογχίτιδα ή ακόμα και πνευμονία για την απομάκρυνση της βλέννας και των εκκρίσεων.             

Σιδηροπενική Αναιμία και Διατροφική Αντιμετώπιση

Γράφει ο Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc. Ιδρυτής του medNutrition.gr – Συγγραφέας

Γ. Χρούσος: «Το άγχος είναι νόσος και είναι πάντα βλαπτικό»

Υπάρχει «καλό» και «κακό» στρες; Γιατί τα παιδιά είναι...