Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Ο Σχολικός Αθλητισμός ασπίδα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Ο Σχολικός Αθλητισμός είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού είναι το μήνυμα της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας.

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, στις 6 Μαρτίου, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο και τονίζει ότι ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής:

«Ο σχολικός εκφοβισμός και οι εκρήξεις βίας των νεαρών μαθητών αποτελούν μια οδυνηρή καθημερινή πραγματικότητα, της οποίας είμαστε όχι μόνο θεατές, αλλά κυρίως υπεύθυνοι. Η κρίση των ηθικών και κοινωνικών αξιών, η αποξένωση που επέφερε η ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλά και η μακρά περίοδος της πανδημίας οδήγησαν στην εξάπλωση του φαινομένου, με θύτες και θύματα παιδιά.

Η ιδρυματοποίηση του σχολείου που παρέχει στείρα γνώση, η απομάκρυνση των μαθητών από ότι τους δίνει χαρά και ευκαιρίες για την ανάδειξη των ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, αλλά και η φτωχοποίηση πολλών εξ αυτών, οι οποίοι δεν έχουν δυνατότητα απογευματινών διεξόδων, τους οδηγούν στο να βιώνουν τον σκοταδισμό μιας τυφλής αλλά όχι αναίτιας βίας.

Η άσκηση, μέσα στα πλαίσια του Σχολικού Αθλητισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επαφής των παιδιών με τον εαυτό τους και τον κόσμο. Οι μαθητές οδηγούνται στην ενίσχυση θετικών συμπεριφορών, όπως είναι η εντιμότητα, η αποδοχή των κανόνων, ο αυτοέλεγχος, η αυτοπειθαρχία, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια και η κατανόηση. Μέσω των παιχνιδιών που απαιτούν ομαδικότητα προάγεται η συνεργασία, η κοινωνικοποίηση, η αλληλεγγύη, η αυτοπεποίθηση, ενώ οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου.

Οι Πανανθρώπινες Αξίες του Ολυμπισμού, όπως είναι η ισότητα, η διαφορετικότητα και η ευγενής άμιλλα, θα πρέπει να καλλιεργούνται μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Άτομα με Αναπηρία, που είναι περισσότερο ευάλωτα σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού μπορούν πιο εύκολα στα πλαίσια του Συμπεριληπτικού Σχολείου, να γίνουν αποδεκτά στη σχολική κοινότητα. Εξάλλου, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής γνωρίζουμε το σύνθημα «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί!». Ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού. Η ευθύνη είναι μεγάλη και βαραίνει όλους μας. Μοναδικό προαπαιτούμενο είναι οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να έχουν φυσική παρουσία με σωστή αναλογία ωρών διδασκαλίας στα σχολεία όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης».

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Αφρικανική σκόνη: Πόσο επικίνδυνη είναι για την υγεία των παιδιών;

Τα μικρά παιδιά θεωρούνται ευάλωτη ομάδα όσον αφορά την έκθεση στην αφρικανική σκόνη λόγω των μικρότερων αεραγωγών τους και του αναπτυσσόμενου αναπνευστικού συστήματος.

Μεταιχμιακή διαταραχή προσωπικότητας: Η ζωή στα άκρα

Η Μεταιχμιακή ή Οριακή Διαταραχή Προσωπικότητας είναι μια σοβαρή και ιδιαίτερα πολύπλοκη διαταραχή. Επηρεάζει το πώς αισθάνεται ένα άτομο για τον εαυτό του και τους άλλους, συχνά με απρόβλεπτες και καταστροφικές συνέπειες.

The Human Library: Από τα ράφια της δεν δανείζεσαι βιβλία αλλά ανθρώπους!

Η Human Library λειτουργεί ως ένας ασφαλής χώρος για διάλογο, όπου οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να ρωτούν όλα όσα θέλουν να μάθουν και να μην κρίνουν ένα βιβλίο – τον άνθρωπο δηλαδή απέναντί τους - μόνο από το εξώφυλλο.