Η υπερβολική μελέτη “βλάπτει” τους βαθμούς

Όταν οι έφηβοι μελετούν  πολλές ώρες δεν παίρνουν απαραίτητα καλούς βαθμούς στα τεστ, υποστηρίζουν Ισπανοί ερευνητές. Μία ώρα την ημέρα είναι ο ιδανικός χρόνος μελέτης και αποδίδει τα καλύτερα αποτελέσματα, με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές κάνουν μόνοι τους και συστηματικά τις εργασίες τους.

 

Η ομάδα των ερευνητών  εξέτασε περισσότερους από 7.700 μαθητές και μαθήτριες, ηλικίας 14 ετών κατά μέσο όρο, στην Ισπανία. Οι έφηβοι ρωτήθηκαν σχετικά με τον τρόπο που συνήθιζαν να κάνουν τις εργασίες τους, ενώ οι  επιδόσεις τους στα μαθηματικά και τις  επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία, γεωλογία κλπ) αξιολογήθηκαν  με την χρήση τυποποιημένων τεστ.

 

Οι μαθητές δαπανούσαν κατά μέσο όρο μία έως δύο ώρες για την καθημερινή τους μελέτη, για όλα τα μαθήματά τους. Εκείνοι των οποίων οι εκπαιδευτικοί τους έδιναν τακτικά εργασίες για το σπίτι σκόραραν σχεδόν 50 μονάδες υψηλότερα στα τυποποιημένα τεστ, ενώ οι έφηβοι  που έκαναν τις εργασίες των μαθηματικών μόνοι τους σκόραραν 54 μονάδες υψηλότερα απ’ ότι εκείνοι που συχνά ή πάντα είχαν κάποια βοήθεια. Παρόμοια ήταν τα αποτελέσματα και για τη μελέτη των επιστημών.

 

Κατά μέσο όρο οι εκπαιδευτικοί ανέθεταν στους μαθητές λίγο περισσότερο από 70 λεπτά εργασίας, την ημέρα. Οι μαθητές παρουσίασαν μικρά οφέλη στα μαθηματικά και τις επιστήμες όταν δαπανούσαν για τις εργασίες τους από 70 έως 90 λεπτά, αλλά οι βαθμοί των τεστ στα οποία υποβάλλονταν άρχισαν να μειώνονται όταν μελετούσαν για περισσότερο από 90 λεπτά στο σπίτι.

 

“Ενώ τα 70-90 λεπτά μελέτης έχουν σαν αποτέλεσμα μια μικρή βελτίωση, αυτή η μικρή βελτίωση απαιτεί δύο ώρες περισσότερη μελέτη την εβδομάδα, η οποία είναι μια μεγάλη επένδυση χρόνου για τόσο μικρά οφέλη”, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης  Suarez-Alvarez, από το Πανεπιστήμιο του Οβιέδο. “Για το λόγο αυτό, δεν θεωρείται πολύ αποτελεσματική”, πρόσθεσε.

 

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο  Journal of Educational Psychology.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα