Αυγά και χοληστερίνη: Μια παρεξηγημένη σχέση

Το αυγό αποτελεί μια πλήρη φυσική υπερτροφή, δηλαδή περιέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για μια σωστή και ισορροπημένη δίαιτα.

Πόσα αυγά όμως μπορούμε να τρώμε την ημέρα, εάν μάλιστα πάσχουμε από υψηλή χοληστερίνη; Στο ερώτημα αυτό απαντά η Ειδική Παθολόγος Αναστασία Μοσχοβάκη.

Η χοληστερόλη ή χοληστερίνη, όπως είναι ευρέως γνωστή, είναι μία χημική ουσία (στερόλη), που αυξάνει στον οργανισμό με την κατανάλωση λιπαρών ουσιών. Εκτός όμως από την εξωγενή οδό απορρόφησης της χοληστερόλης των τροφών, η χοληστερόλη συντίθεται και στον οργανισμό.

Παρά το γεγονός ότι η υψηλή χοληστερόλη μπορεί στο υπερχοληστερολαιμικό άτομο να οφείλεται σε αυξημένη διατροφική πρόσληψη αυξημένων ποσοτήτων χοληστερόλης, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πρόκειται για αυξημένη ενδογενή παραγωγή χοληστερόλης λόγω:

– Αυξημένης πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών οξέων και υδρογονομένων trans φυτικών λιπαρών οξέων.

– Δυσμενούς κληρονομικότητας.

– Παχυσαρκίας.

– Διαβήτη.

– Φαρμάκων.

– Μεταβολικού συνδρόμου.

– Ορμονικών διαταραχών.

– Νεφρωσικού συνδρόμου.

– Παθήσεων ήπατος.

Η δραστική μείωση της διατροφικής χοληστερόλης δεν βοηθά την πλειοψηφία των ασθενών που εμφανίζουν αυξημένη παραγωγή ενδογενούς χοληστερόλης.

Τα αυγά περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη εφάμιλλη των ψαριών και του κρέατος και είναι πλούσια πηγή χοληστερόλης. Ένα μεγάλο τυπικό αυγό περιέχει έξι γραμμάρια πρωτεΐνης. Περιέχει επιπλέον ένα γραμμάριο υδατανθράκων, 4,5 γραμμάρια λίπος (δύο γραμμάρια μονοακόρεστο λίπος, 0,5 γρ πολυακόρεστο λίπος και 1,5 κορεμένα λιπαρά οξέα) και 200mg χοληστερόλης.

Το αυγό είναι επίσης καλή πηγή ρετινόλης, φολικού οξέος, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, βιταμίνης Β12-D και σιδήρου. Ο κρόκος περιέχει όλο το λίπος και την χοληστερόλη και το μεγαλύτερο μέρος του σιδήρου, της θειαμίνης, της ρετινόλης. Το ασπράδι είναι 90% νερό χωρίς λίπος και περιέχει κυρίως πρωτεΐνη βιταμίνες και ίχνη γλυκόζης.

Εάν ανήκετε στην πλειοψηφία των ασθενών με υπερχοληστερολαιμία λόγω αυξημένης παραγωγής ενδογενούς χοληστερόλης και σας αρέσουν τα αυγά μπορείτε να τρώτε άφοβα δύο αυγά την εβδομάδα.

Εάν σας αρέσει να τρώτε καθημερινά αυγά και έχετε χοληστερόλη προτιμήστε το καθαρό ασπράδι με δεδομένο ότι το ασπράδι του αυγού είναι καθαρή πρωτεΐνη, χωρίς λίπος και ελάχιστη χολίνη.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

The Human Library: Από τα ράφια της δεν δανείζεσαι βιβλία αλλά ανθρώπους!

Η Human Library λειτουργεί ως ένας ασφαλής χώρος για διάλογο, όπου οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να ρωτούν όλα όσα θέλουν να μάθουν και να μην κρίνουν ένα βιβλίο – τον άνθρωπο δηλαδή απέναντί τους - μόνο από το εξώφυλλο.

Γρήγορη απώλεια βάρους: Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία;

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, πολλοί είναι εκείνοι που, για να χάσουν τα κιλά του χειμώνα, καταφεύγουν σε γρήγορες και εξαντλητικές δίαιτες. Πόσο επικίνδυνη όμως είναι μια τέτοια πρακτική για την υγεία μας; Απαντά η Βασιλική Νεστορή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Η ψυχαγωγία των παιδιών στην εποχή των ηλεκτρονικών μέσων

Τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν μέσα σε ένα ψηφιακό κόσμο, ο οποίος έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική τους υγεία. Για να περιοριστούν οι αρνητικές συνέπειες, τα παιδιά χρειάζονται κανόνες, επίβλεψη και καθοδήγηση από τους γονείς.