spot_imgspot_img

Αιμορροΐδες και εγκυμοσύνη: ασπίδα προστασίας η πλούσια σε φυτικές ίνες διατροφή

Η δυσκοιλιότητα και οι αιμορροΐδες είναι συχνό φαινόμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σύμφωνα με έρευνες, περίπου το 40% των εγκύων γυναικών έχουν δυσκοιλιότητα και 30 – 40% των γυναικών θα αναπτύξουν αιμορροΐδες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.

Η δυσκοιλιότητα είναι η κύρια αιτία εμφάνισης αιμορροΐδων. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η αύξηση των ορμονών, ιδιαίτερα της προγεστερόνης, επιβραδύνει την κίνηση της τροφής μέσω του εντέρου και αυξάνει την απορρόφηση νερού. Όσο προχωρά η εγκυμοσύνη, η μήτρα διαστέλλεται και ασκεί πίεση στις φλέβες που περιβάλλουν τον πρωκτό με αποτέλεσμα να διογκώνονται και να προκαλούνται αιμορροΐδες.

Για να ανακουφιστείτε από τη δυσκοιλιότητα και τον κίνδυνο εμφάνισης αιμορροΐδων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι σημαντικό να εντάξετε στην καθημερινότητά σας μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες. Έχει αποδειχθεί ότι οι φυτικές ίνες διευκολύνουν το έργο των εντέρων, καθώς μαλακώνουν και αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων.

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι:

  • δημητριακά ολικής αλέσεως ( πίτουρο σιταριού, πίτουρο βρώμης, κριθάρι )
  • όσπρια ( φασόλια, φακές, ρεβίθια )
  • φρούτα και λαχανικά
  • ξηροί καρποί και σπόροι ( λιναρόσποροι, σπόροι chia )
  • αποξηραμένα φρούτα ( ιδιαίτερα δαμάσκηνα και βερίκοκα )
  • ορισμένα προβιοτικά, όπως το κεφίρ ή το γιαούρτι, προστατεύουν την εντερική χλωρίδα και βελτιώνουν την λειτουργία του πεπτικού συστήματος
  • λήψη συμπληρωμάτων φυτικών ινών
  • επαρκή πρόσληψη νερού ( 6- 8 ποτήρια νερό καθημερινά) καθώς και άλλων υγρών. Η αφυδάτωση είναι ο χειρότερος εχθρός για όσους υποφέρουν από αιμορροΐδες καθώς έχει ως αποτέλεσμα τον σχηματισμό σκληρών κοπράνων που επιδεινώνουν τα συμπτώματα

Ωστόσο, η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φυτικών ινών μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και αέρια. Για να αποφύγετε δυσάρεστες ενοχλήσεις, είναι καλύτερο να αυξήσετε σταδιακά την ποσότητα των φυτικών ινών που θα καταναλώσετε.

Διατροφικές συνήθειες που πρέπει να αποφύγετε:

 

  • κορεσμένα λίπη και αλκοόλ
  • τροφές που επιδεινώνουν τις αιμορροΐδες ( πικάντικα ή καυτερά φαγητά, καφεΐνη, εσπεριδοειδή )
  • τροφές με υψηλή περιεκτικότητα αλατιού και ζάχαρης

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου