spot_imgspot_img

Διατροφή κατά του πεπτικού έλκους

Τα περιστατικά πεπτικού έλκους πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε έναν σημαντικό βαθμό στις κακές διατροφικές συνήθειες μιας μερίδας του πληθυσμού.

Όπως για κάθε νόσο, έτσι και για το έλκος, αυτό που έχει μεγαλύτερη βαρύτητα είναι η πρόληψη. Ορισμένοι διατροφικοί παράγοντες κινδύνου που πρέπει να αποφεύγουμε είναι:

  • η αυξημένη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (δηλαδή όχι περισσότερα από 2 ποτά ημερησίως για τους άνδρες και 1 ποτό για τις γυναίκες).
  • η υπερκατανάλωση καφέ (είτε με καφεΐνη είτε χωρίς).
  • η συχνή κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε λιπαρά, όπως για παράδειγμα τα τηγανητά.
  • η υπερβολική κατανάλωση μπαχαρικών.
  • η παράλειψη γευμάτων και η υπερκατανάλωση φαγητού σε ένα γεύμα.

Κακές συνήθειες

Επίσης, στην εμφάνιση πεπτικού έλκους ενδέχεται να συμβάλει η παράλειψη γευμάτων. Η συνήθεια πολλών ανθρώπων να μένουν νηστικοί για πολλές ώρες αφήνει εκτεθειμένο τον βλεννογόνο του στομάχου στα πολύ όξινα ένζυμα που εκκρίνει το στομάχι, για να χωνέψει τις τροφές. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση όξινων υγρών, όπως οι χυμοί πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ ή τα αναψυκτικά, τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν συνιστούν παράγοντα κινδύνου για την πρόκλησή του. Επομένως, η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων και η αποφυγή της κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων φαγητού σε ένα γεύμα μπορούν να μας προστατεύουν από την εμφάνιση του έλκους.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Μπουγάτσα ή μιλ φέιγ;

Μπουγάτσα: ένα όνομα, πολλές παραλλαγές (τόσο γλυκές όσο και αλμυρές) ιδιαίτερα φημισμένη στη Βόρεια Ελλάδα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε