LEGO®-Based Therapy: Θεραπευτικό πρόγραμμα για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού

Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.(Διεπιστημονική & Ερευνητική Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη Παιδιών και Ενηλίκων) στα πλαίσια των δράσεών του, οργανώνει ομάδες βασισμένες στη μέθοδο LEGO®-Based Therapy ((θεραπεία με βάση τα Lego®) για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες, με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων που βασίζεται στην κατασκευή μοντέλων LEGO® σε ομάδες, όπου τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται για ένα κοινό αποτέλεσμα.

Ο Δρ. Dan LeGoff, κλινικός Nευροψυχολόγος από τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, ήταν ο πρώτος που παρατήρησε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των παιδιών με ΔΑΦ για το κατασκευαστικό παιχνίδι με Lego και σε συνεργασία με τη Δρ. Gina Gomez και το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ του ΗΒ δημιουργήσαν και ερεύνησαν την προσέγγιση Lego Based Therapy για περισσότερα από 15 χρόνια.

Στόχος της ομάδας είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης σε ένα φιλικό, διασκεδαστικό περιβάλλον, όπου θα υπάρχει οργάνωση, προβλεψιμότητα, συνεργατική διάθεση, με στόχο την ποιοτική επικοινωνία.

Tα παιδιά κατασκευάζουν μοντέλα LEGO® σε ομάδες με βοήθεια ενός ενήλικα- συντονιστή. Ένα παιδί βρίσκει τα τούβλα «προμηθευτής», άλλο έχει τις οδηγίες, «μηχανικός» και το άλλο χτίζει «χτίστης». Στο τέλος κάθε συνεδρίας τα παιδιά αξιολογούν τον τρόπο που συνεργάστηκαν για να πετύχουν το σκοπό τους, εστιάζοντας στη σχέση μεταξύ τους και αναπτύσσοντας θετικές εμπειρίες και στάσεις για τη συνεργασία.

Τα παιδιά μαθαίνουν τους κανόνες, επεξεργάζονται τον κοινό στόχο, αλλάζουν ρόλους σταδιακά και μαθαίνουν όλες τις αρμοδιότητες. Εφόσον προκύψουν απρόοπτα και δυσκολίες, ο ενήλικας που συντονίζει την ομάδα προτρέπει τα παιδιά να λύσουν οποιεσδήποτε κοινωνικές δυσκολίες σχετικά με θέματα συμπεριφοράς, κανόνων, επικοινωνίας κ.α. Βασικά στοιχεία της θεραπευτικής προσέγγισης με την χρήση των είναι:

-η λήψη αποφάσεων

-η συνεργασία

-η επίλυση κοινωνικών προβλημάτων

-η κοινή εστίαση και η επικοινωνία

Οι συναντήσεις έχουν οργανωθεί για μια εκπαιδευτική ώρα με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα. Τα παιδιά χωρίζονται ανάλογα με τις δεξιότητες, τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δυσκολίες. Με βάση την επιτυχημένη συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων και τη χρήση της φαντασίας τα παιδιά κατακτούν επίπεδα διαβαθμισμένης δυσκολίας ξεκινώντας από το επίπεδο του αρχάριου και φτάνοντας στο επίπεδο του LEGO® master.

Σε κάθε ομάδα υπάρχει ειδικά εκπαιδευμένος συντονιστής ενήλικας και υλικό ανάλογα το επίπεδο δεξιοτήτων.

Για πληροφορίες-εγγραφές, επικοινωνήστε με τη γραμματεία στο τηλ. 210-2830100 ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://dikepsy.gr/.

Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.(Διεπιστημονική & Ερευνητική Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη Παιδιών και Ενηλίκων) δημιουργήθηκε με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας, παιδιών, εφήβων και ενηλίκων μέσα από έγκυρη επιστημονική διάγνωση και εξειδικευμένες υποστηρικτικές θεραπείες.

Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ φέρει επίσημη άδεια πιστοποίησης ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Προσβασιμότητα των ατόμων με αυτισμό σε υπηρεσίες κομμωτηρίου: Συμμετοχή σε έρευνα

Το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου με την υποστήριξη της Wella, υλοποιεί πανελλαδική έρευνα με χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, η οποία απευθύνεται σε γονείς/φροντιστές αυτιστικών ατόμων, με θέμα "Προσβασιμότητα των ατόμων με αυτισμό σε υπηρεσίες κομμωτηρίου".

#MoveAtWork: Διεθνής πρωτοβουλία για υγιέστερους χώρους εργασίας

7 ενημερωτικά βίντεο για την προώθηση υγιέστερων και πιο...

ΚΑΡΠΑ με βήχα: Η θέση της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας

Σε διευκρινίσεις  για την νέα τεχνική «ΚΑΡΠΑ με βήχα», η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βρει μεγάλη απήχηση στο διαδίκτυο, προχώρησε η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία.