Μυϊκές κράμπες: 4 διατροφικές λύσεις

Αν παθαίνετε συχνά κράμπες, ειδικά όταν αθλείστε, αυτές οι τροφές μπορεί να σας βοηθήσουν

Αβοκάντο

Τα αβοκάντο είναι κρεμώδη και νόστιμα φρούτα που είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά που μπορεί να προλάβουν τις μυϊκές κράμπες.Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε κάλιο και μαγνήσιο, δύο μέταλλα που λειτουργούν ως ηλεκτρολύτες στο σώμα και παίζουν ρόλο στην λειτουργία των μυών. Οι ηλεκτρολύτες είναι ηλεκτρικά φορτισμένες ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας για να εκτελέσει κρίσιμες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής συστολής. Όταν οι ηλεκτρολύτες παρουσιάζουν ανισορροπία, όπως μετά από έντονη σωματική δραστηριότητα, μπορεί να εμφανιστούν συμπτώματα όπως μυϊκές κράμπες. Επομένως, εάν αντιμετωπίζετε συχνές μυϊκές κράμπες, η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε ηλεκτρολύτες όπως το αβοκάντο μπορεί να σας βοηθήσει.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι μια καλή επιλογή για αθλητές που θέλουν να ενυδατωθούν και να αναπληρώσουν τους ηλεκτρολύτες με φυσικό τρόπο.Είναι μια εξαιρετική πηγή ηλεκτρολυτών, ενώ σας προσφέρει ασβέστιο, κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο και φώσφορο – όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στη πρόληψη μιας μυϊκής κράμπας. Στο πλαίσιο σχετικής μελέτης οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι όταν 10 άντρες αθλητές ενυδατώθηκαν με ένα ρόφημα που περιέχει ηλεκτρολύτες παρόμοιο με το νερό καρύδας μετά από έντονη άσκηση, ήταν λιγότερο επιρρεπείς σε μυϊκές κράμπες σε σύγκριση με εκείνους που ενυδατώθηκαν με νερό.

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες είναι από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορείτε να απολαύσετε λόγω του ισχυρού συνδυασμού βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ενώσεων που βρίσκονται στη σάρκα και το δέρμα τους.

Είναι γεμάτες με κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο – μέταλλα που είναι ζωτικής σημασίας για τη μυϊκή λειτουργία. Για την ακρίβεια, 1 φλιτζάνι (200 γραμμάρια) πουρέ γλυκοπατάτας προσφέρει πάνω από το 20% της συνιστώμενης πρόσληψης καλίου και σχεδόν το 13% της συνιστώμενης πρόσληψης σε μαγνήσιο (

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ένα υγιεινό γαλακτοκομικό προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά θρεπτικά συστατικά, ιδιαίτερα σε κάλιο, φώσφορο και ασβέστιο – τα οποία λειτουργούν ως ηλεκτρολύτες στο σώμα σας.

Οι μύες χρειάζονται ασβέστιο για να λειτουργήσουν σωστά, γι’ αυτό η έλλειψη ασβεστίου στο αίμα σας μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές που σχετίζονται με τους μυς, όπως μυϊκές κράμπες και ακανόνιστο καρδιακό παλμό. Το ελληνικό γιαούρτι είναι επίσης γεμάτο με πρωτεΐνη, η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και την επισκευή του μυϊκού ιστού. Επομένως, η κατανάλωση γιαουρτιού μετά από μια έντονη προπόνηση μπορεί να βοηθήσει στην αναπλήρωση ορισμένων θρεπτικών συστατικών που μπορεί να αποτρέψουν τις μυϊκές κράμπες που σχετίζονται με την άσκηση, καθώς και να ενισχύσουν την αποκατάσταση των μυών.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

«Η διατροφή στην ελληνική τέχνη»: Δωρεάν ξενάγηση για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια στο Μουσείο Μπενάκη

Στο πλαίσιο των δράσεων «Ώρα για Μουσείο», το Μουσείο Μπενάκη διοργανώνει για τους επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια διαδραστική έκθεση με θέμα «Η διατροφή στην ελληνική τέχνη». Η δράση υλοποιείται σε συνεργασία με την Εταιρεία Alzheimer Athens και την υπoστήριξη του Δειπνοσοφιστήριον Catering.

Κατακράτηση υγρών: 10 τρόποι για να την αντιμετωπίσετε

Ορισμένες απλές αλλά αποτελεσματικές συμβουλές για την αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών, εφόσον δεν υπάρχει κάποια υποκείμενη πάθηση

«Η διατροφική δικαιοσύνη στα σχολεία»: Εικαστική έκθεση με έργα μαθητών

Άνοιξε τις πόρτες της στην Αθήνα η εικαστική έκθεση με θέμα «Η διατροφική δικαιοσύνη στα σχολεία». Η έκθεση περιλαμβάνει έργα σχολείων που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της Μαθητικής Εβδομάδας Δράσης 2024 της Μαθητικής Εκστρατείας της ActionAid.