spot_imgspot_img

Λιπαρά: 5 σοβαροί λόγοι να τα αποφύγετε

Ποιοι είναι οι άγνωστοι κίνδυνοι των λιπαρών; Γνωρίζουμε, σχεδόν όλοι, ότι η κατανάλωση πολλών λιπαρών βλάπτει την καρδιά μας. Δεν είναι ωστόσο η μόνη επίπτωση που έχουν τα λιπαρά στην υγεία μας. Μάθετε τι ζημιά μπορούν να κάνουν στον οργανισμό αλλά και το μυαλό σας, αλλά και πώς μπορείτε να τα περιορίσετε… ανώδυνα.

Σας στερούν την ενέργεια

Αν δεν μπορέσετε να αντισταθείτε σε ένα λαχταριστό λιπαρό γεύμα με μπέικον, αυγά και μπόλικο τυρί, τότε είναι πιθανό να έρθετε αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη συνέπεια: τη μείωση των επιπέδων της ενέργειας σας. Τα λιπαρά τρόφιμα μας κλέβουν την ζωντάνια καθώς απαιτούν πολλή ενέργεια για να τα χωνέψουμε. Έτσι τα λιπαρά γεύματα μας  αφήνουν μετά την κατανάλωση τους ακόμη πιο υποτονικούς και κουρασμένους, αντί να μας τονώνουν.

Αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας

Αν ακολουθείτε μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν βλάπτετε μόνο την εικόνα του σώματός σας,  αλλά και την υγεία σας. Η υπερβολική κατανάλωση λιπαρών φαίνεται να καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα, υποστηρίζουν οι ειδικοί. Η μείωση λίπους από την άλλη μπορεί να αυξήσει την δραστηριότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Προσοχή όμως για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: Δεν ισχύει το ίδιο και για τα ω-3 λίπαρα οξέα τα οποία δεν επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιητικό και είναι χρήσιμα για τον οργανισμό μας.

Βλάπτουν το μυαλό

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη η πλούσια σε λιπαρά διατροφή, ακόμα κι την ακολουθούμε περιστασιακά, βλάπτει τον εγκέφαλο. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε τρωκτικά, τα οποία οι ειδικοί τάιζαν για να παχύνουν. Αυτό που διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της μελέτης τα πειραματόζωα παρουσίασαν τραύματα στον υποθάλαμο του εγκεφάλου τους δηλαδή την περιοχή που ρυθμίζει την επιθυμία για φαγητό και δίνει το μήνυμα κορεσμού. Μάλιστα το αποτέλεσμα αυτό συνέβη μέσα σε 24 ώρες από τη στιγμή που άρχισαν τα πειραματόζωά να καταναλώνουν πολλά λιπαρά, υποστηρίζουν οι ειδικοί από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον. Οι ερευνητές ωστόσο δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο ακριβής λόγος για τον οποίο τα λιπαρά προκαλούν βλάβη στον εγκέφαλο και συγκεκριμένα στο τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει το σωματικό βάρος.

Μειώνουν την όσφρησή σας

Μια διατροφή πλούσια σε λίπη φαγητά απειλεί εκτός από την εμφάνιση μας (βλ. περιττά κιλά) και την αίσθηση της όσφρησης, σύμφωνα με νέα μελέτη. Οι ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Φλόριντα διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση πολλών λιπαρών τροφών σχετίζεται με σοβαρές δομικές αλλοιώσεις του ρινικού συστήματος. Όπως παρατήρησαν από πειράματα που πραγματοποίησαν σε ποντίκια όσα έτρωγαν πολλά λιπαρά είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να αναγνωρίζουν συγκεκριμένες μυρωδιές, διότι έχασαν σταδιακά το 50% των εγκεφαλικών κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την αναγνώριση των οσφρητικών ερεθισμάτων.

Και μην ξεχνάτε: Επιβαρύνουν την καρδιά σας

Σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας η μείωση των επιπέδων της χοληστερίνης είναι εξαιρετικά σημαντική για την καρδιά μας. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι ανεξάρτητα από τα μέτρα πρόληψης που λαμβάνουμε για την προστασία της καρδιάς μας, αν αδιαφορήσουμε για τη χοληστερίνη είναι άσκοπα. Σημαντικός τρόπος μείωσης της χοληστερίνης είναι ο περιορισμός των κορεσμένων λιπών. Καλό είναι, λοιπόν, να καταναλώνετε προϊόντα που είναι χαμηλά σε λιπαρά και να αποφεύγετε τα τηγανιτά.

Μειώσετε τα βλαβερά λιπαρά

  • Αποφύγετε να καταναλώνετε πολλά ζωικά
  • Προτιμάτε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά
  • Αφαιρείτε το φανερό λίπος από το κρέας
  • Μην τρώτε το κοτόπουλο με την πέτσα του ώστε να μειώσετε τα κορεσμένα λίπη.
  • Μη προσθέτετε λίπος στο κρέας κατά το μαγείρεμα καθώς αυτό εδιαθέτει δικό του λίπος που και μπορεί να ψηθεί άνετα χωρίς την προσθήκη επιπλέον λίπους.
  • Μπορείτε να αντικαταστήσετε την κρέμα γάλακτος με συμπυκνωμένο γάλα.
  • Μην παραλείπετε να τρώτε σαλάτα με κάθε γεύμα καθώς βοηθάει στην απομάκρυνση των λιπαρών από το σώμα
  • Περιορίστε τα γλυκά που περιέχουν πολλά αυγά ή βούτυρο. Μια εναλλακτική λύση είναι γλυκά με στέβια
  • Περιορίστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα σνακ με λιπαρά (βλ. κρουασάν).

Χρήσιμες αντικαταστάσεις

Πολλά λιπαρά: Ομελέτες, τηγανητά αυγά, κρόκος αυγού
Λίγα λιπαρά: Ασπράδια αυγών.

Πολλά λιπαρά: Βάφλες, κρουασάν, ντόνατς και γενικά παρόμοια αρτοσκευάσματα.
Λίγα λιπαρά: Ψωμί με προζύμι και γενικά ψωμί και προϊόντα από σταρένιο αλεύρι με λίγα λιπαρά.

Πολλά λιπαρά: Τηγανητές πατάτες, λαχανικά με σάλτσες, τηγανισμένα λαχανικά.
Λίγα λιπαρά: Λαχανικά που περιέχουν άμυλο (π.χ καλαμπόκι, πατάτα) που μαγειρεύονται με προσθήκη ελάχιστων λιπαρών, ωμά λαχανικά.

Πολλά λιπαρά: Τα γλυκά που περιέχουν βούτυρο (π.χ κέικ, μπισκότα).
Λίγα λιπαρά: Γιαούρτι με λίγα λιπαρά, γρανίτες.

Πολλά λιπαρά: Πλήρες γάλα, λιπαρά τυριά.
Λίγα λιπαρά: Τυριά από αποβουτυρωμένο γάλα, τυριά με 1% λιπαρά, τυρί τύπου κότατζ, γάλα χαμηλών λιπαρών.

Πολλά λιπαρά: Τηγανητό κοτόπουλο, τηγανητές γαρίδες, χάμπουργκερ, παϊδάκια, κοτόπουλο με πέτσα.
Λίγα λιπαρά: Στη σχάρα ή ψητά…Ψάρια, θαλασσινά, κοτόπουλο χωρίς πέτσα χοιρινό ψαρονέφρι άπαχο, άπαχο φιλέτο μοσχάρι.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Μπουγάτσα ή μιλ φέιγ;

Μπουγάτσα: ένα όνομα, πολλές παραλλαγές (τόσο γλυκές όσο και αλμυρές) ιδιαίτερα φημισμένη στη Βόρεια Ελλάδα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε