spot_imgspot_img

Διατροφή κατά της οστεοπόρωσης

Οι τροφές που καταναλώνουμε από την παιδική ηλικία παίζουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των οστών αλλά και στην υγεία τους αργότερα. Η σωστή διατροφή είναι σημαντική σε κάθε ηλικία.


Γνωστή και ως «σιωπηλή» νόσος (επειδή συχνά δεν έχει συμπτώματα), η οστεοπόρωση είναι μία χρόνια ασθένεια, με την οποία τα οστά καθίστανται πορώδη και εύθραυστα. Η πυκνότητα του οστού μειώνεται και η ποιότητά του επιδεινώνεται, οδηγώντας σε εξασθένηση του σκελετού και αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων (κυρίως στη σπονδυλική στήλη, στον καρπό, στο ισχίο, στη λεκάνη και στον ανώτερο βραχίονα).

Συναντάται συχνά μετά την εμμηνόπαυση (λόγω έλλειψης οιστρογόνων), αλλά μπορεί να προσβάλλει και νεότερες γυναίκες αλλά και άντρες. Η εμφάνιση και η εξέλιξη της οστεοπόρωσης αποδίδεται σε μορφολογικούς, ορμονικούς, γενετικούς αλλά και διατροφικούς παράγοντες.

Πρόληψη


Τα καλά νέα είναι ότι η οστεοπόρωση προλαμβάνεται και μάλιστα η διατροφή θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς προληπτικούς παραγοντες. Με την προϋπόθεση πάντα ότι ακολουθείται από τη νεαρή ηλικία, πολλά χρόνια πριν την εμμηνόπαυση ή την εμφάνιση της οστεοπόρωσης. O συνδυασμός μιας ισορροπημένης διατροφής με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ασβέστιο και βιταμίνη D, καθημερινά καθώς η αποφυγή μεγάλων ποσοτήτων καφεΐνης και οινοπνεύματος, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου.

Τροφές


Προτιμήστε: γαλακτοκομικά (χαμηλά σε λιπαρά αλλά όχι άπαχα ), σολομό, εμπλουτισμένο γάλα, μαργαρίνες,  μπρόκολο, λάχανο, μαϊντανό, σουσάμι και τα προϊόντα του (χαλβάς, παστέλι, ταχίνι), επιδόρπια πλούσια σε ασβέστιο (παγωτό, κρέμες, ρυζόγαλο, milk shake)

Αποφύγετε:  καφεΐνη (καφές, τσάι, αναψυκτικά), αλκοόλ

Αντιμετώπιση


Δυστυχώς, η οστεοπόρωση δεν είναι αναστρέψιμη νόσος. Ωστόσο, η διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να επιβραδύνουν την εξέλιξη της.  Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο (σε κάποιες περιπτώσεις συνιστάται διατροφικό συμπλήρωμα) και βιταμίνη D καθώς και η καθημερινή πρόσληψη πρωτεΐνης, (1 γρ/κιλό σωματικού βάρους), μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο οστεοπορωτικού κατάγματος.

Τροφές


Προτιμήστε: γαλακτοκομικά (χαμηλά σε λιπαρά αλλά όχι άπαχα), φρούτα και λαχανικά (το σπανάκι, τα παντζάρια, η ντομάτα και τα χόρτα σε περιορισμένες ποσότητες), ξηρούς  καρπούς, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, δαμάσκηνα, βατόμουρα, μαύρα σταφύλια, κεράσια

Αποφύγετε: καφεΐνη (καφές, τσάι, αναψυκτικά), αλάτι, αλκοόλ

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα