Ανησυχητικά τα ευρήματα των μετρήσεων του ΠΑΚΟΕ στην πλατεία Πανόρμου, στα εκδοτήρια του σταθμού και στις πλατφόρμες αποβίβασης και επιβίβασης.
Τον κώδωνα του κινδύνου για τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα κρούει για ακόμη μία φορά το Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών (ΠΑΚΟΕ), τονίζοντας πως «εργαζόμενοι και επιβάτες αναπνέουν καρκίνο» στο Μετρό.
Το ΠΑΚΟΕ, μετά από μετρήσεις που πραγματοποίησε την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023, σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως, μετά και τις καταστροφικές πυρκαγιές, ο αέρας είναι ιδιαίτερα βεβαρυμμένος, οι συγκεντρώσεις καρκινογόνων υδρογονανθράκων ξεπερνούν τα όρια και η κατάσταση στο μετρό είναι ακόμα χειρότερη, ειδικά στις πλατφόρμες επιβίβασης και αποβίβασης.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, μετρήθηκαν οι τιμές των συγκεντρώσεων της φορμαλδεΰδης και των πτητικών οργανικών ενώσεων VOC σε τρία σημεία, στην πλατεία Πανόρμου, στα εκδοτήρια εισιτηρίων και στις αποβάθρες. Από τις μετρήσεις προέκυψε ότι οι συγκεντρώσεις των πτητικών οργανικών ενώσεων VOC βρίσκονται στα όρια στην πλατεία και στα εκδοτήρια, ενώ είναι πάνω από τα όρια στις αποβάθρες.
Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι μετρήσεις της συγκέντρωσης της φορμαλδεΰδης σε όλα τα σημεία αλλά κυρίως στις αποβάθρες ξεπερνούν σε υπερβολικό βαθμό το όριο.
Το ΠΑΚΟΕ πραγματοποιεί συστηματικά μετρήσεις της ποιότητας του αέρα στο μετρό, στα εκδοτήρια και στις αποβάθρες, σε διάφορους σταθμούς. Τα τελευταία χρόνια το ΠΑΚΟΕ προειδοποιεί ότι υπάρχει μέγα υγειονομικό ζήτημα για τους εργαζόμενους, οι οποίοι στατιστικά εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά θανάσιμων ασθενειών σε σχέση με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, αφού η ποιότητα του αέρα είναι επιβαρυμένη.
Χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας!
Το ΠΑΚΟΕ έχει καταγγείλει πολλές φορές την αδιαφορία της διοίκησης του Μετρό να λάβει στοιχειώδη μέτρα για την βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Η αδιαφορία αυτή αποδείχτηκε από την αποκάλυψη ότι οι γραμμές του Μετρό της Αθήνας 2 και 3, που λειτουργούν από το 2000 και εξυπηρετούν καθημερινά εκατομμύρια επιβάτες, στερούνται περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η έλλειψη περιβαλλοντικής αδειοδότησης διαπιστώθηκε αφού έγινε η δημοπράτηση της επέκτασης της Γραμμής 2 (Ελληνικό-Ανθούπολη) προς το Ίλιον. Με απλά λόγια, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΠΑΚΟΕ, «στο Μετρό, εργαζόμενοι και επιβάτες αναπνέουν Καρκίνο!».