spot_imgspot_img

Φυτικά τυριά: Τόφου ή Σόγιας;

Είστε και εσείς λάτρεις του τυριού; Με την αύξηση της δημοτικότητας της vegan διατροφής, τα φυτικά τυριά εμφανίζονται όλο και περισσότερο στο εμπόριο και εμείς μπαίνουμε στον πειρασμό να τα δοκιμάσουμε.

Ποια είναι όμως η διατροφική τους αξία; Ας συγκρίνουμε τις 2 κύριες επιλογές φυτικών τυριών που βρίσκουμε στα ράφια του σούπερ μάρκετ:

Τυρί τόφου

  • To τόφου είναι ένα εναλλακτικό είδος τυριού που φτιάχνεται από γάλα σόγιας, νερο μαζί με πηκτικά μέσα. Η γεύση του είναι πολύ ήπια, είναι σπογγώδες και απορροφά εύκολα τις γεύσεις άλλων υλικών.
  • Το τόφου είναι αρκετά χαμηλό σε θερμίδες (80 kcal/100 γρ.)
  • Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης με 9 γρ./100 γρ., η οποία είναι υψηλής βιολογικής αξίας παρέχοντας μας τα περισσότερα απαραίτητα αμινοξέα.
  • Είναι χαμηλό σε λιπαρά με ελάχιστα κορεσμένα λιπαρά
  • Περιέχει βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως: ασβέστιο, μαγγάνιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Αλλά και πολυακορεστα λιπαρά οξέα, και ισοφλαβόνες, συστατικά που έχουν συσχετιστεί με διάφορα οφέλη για την υγεία μας.

Τυρί καρύδας

  • Τα περισσότερα φυτικά τυριά που κυκλοφορούν στο εμπόριο παρασκευάζονται από κάποιο τροποποιημένο άμυλο, όπως είναι η πατάτα, μαζί με αρκετό έλαιο καρύδας (20-24%) και νερό (συν αλάτι, αρωματικές ύλες, β-καροτένιο ως χρωστική) .
  • Τα προϊόντα αυτά έχουν λίγο λιγότερες θερμίδες (περίπου 280 kcal/100 γρ δηλαδή 60 γρ η φέτα) από ένα κλασσικό κίτρινο τυρί (360 kcal/100 γρ.)
  • Περιέχουν ελάχιστη πρωτεΐνη, πολλές φορές μηδενική
  • Ενώ έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, από τα οποία τα περισσότερα είναι κορεσμένα, που ως γνωστών επιβαρύνουν την κακή LDL χοληστερόλη.
  • Έχουν περισσότερους υδατάνθρακες λόγω του αμύλου που χρησιμοποιείται για την παρασκευή τους
  • Και συχνά προστίθεται σε αυτά βιταμίνη Β12, ώστε να προσομοιάζουν περισσότερο σε σύσταση με το κλασσικό τυρί.
  • Take home message: Η λέξη φυτικό και νηστίσιμο δεν συνεπάγεται απαραίτητα και υγιεινό. Κάθε φυτικό προϊόν του εμπορίου έχει διαφορετική σύσταση σε θρεπτικά συστατικά, όποτε είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουμε τις διατροφικές ετικέτες.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Κοιλιοκάκη

Η Κοιλιοκάκη είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα το οποίο πυροδοτείται από την αντίδραση του οργανισμού στη γλουτένη.