Φυτικά τυριά: Τόφου ή Σόγιας;

Είστε και εσείς λάτρεις του τυριού; Με την αύξηση της δημοτικότητας της vegan διατροφής, τα φυτικά τυριά εμφανίζονται όλο και περισσότερο στο εμπόριο και εμείς μπαίνουμε στον πειρασμό να τα δοκιμάσουμε.

Ποια είναι όμως η διατροφική τους αξία; Ας συγκρίνουμε τις 2 κύριες επιλογές φυτικών τυριών που βρίσκουμε στα ράφια του σούπερ μάρκετ:

Τυρί τόφου

  • To τόφου είναι ένα εναλλακτικό είδος τυριού που φτιάχνεται από γάλα σόγιας, νερο μαζί με πηκτικά μέσα. Η γεύση του είναι πολύ ήπια, είναι σπογγώδες και απορροφά εύκολα τις γεύσεις άλλων υλικών.
  • Το τόφου είναι αρκετά χαμηλό σε θερμίδες (80 kcal/100 γρ.)
  • Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης με 9 γρ./100 γρ., η οποία είναι υψηλής βιολογικής αξίας παρέχοντας μας τα περισσότερα απαραίτητα αμινοξέα.
  • Είναι χαμηλό σε λιπαρά με ελάχιστα κορεσμένα λιπαρά
  • Περιέχει βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως: ασβέστιο, μαγγάνιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Αλλά και πολυακορεστα λιπαρά οξέα, και ισοφλαβόνες, συστατικά που έχουν συσχετιστεί με διάφορα οφέλη για την υγεία μας.

Τυρί καρύδας

  • Τα περισσότερα φυτικά τυριά που κυκλοφορούν στο εμπόριο παρασκευάζονται από κάποιο τροποποιημένο άμυλο, όπως είναι η πατάτα, μαζί με αρκετό έλαιο καρύδας (20-24%) και νερό (συν αλάτι, αρωματικές ύλες, β-καροτένιο ως χρωστική) .
  • Τα προϊόντα αυτά έχουν λίγο λιγότερες θερμίδες (περίπου 280 kcal/100 γρ δηλαδή 60 γρ η φέτα) από ένα κλασσικό κίτρινο τυρί (360 kcal/100 γρ.)
  • Περιέχουν ελάχιστη πρωτεΐνη, πολλές φορές μηδενική
  • Ενώ έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, από τα οποία τα περισσότερα είναι κορεσμένα, που ως γνωστών επιβαρύνουν την κακή LDL χοληστερόλη.
  • Έχουν περισσότερους υδατάνθρακες λόγω του αμύλου που χρησιμοποιείται για την παρασκευή τους
  • Και συχνά προστίθεται σε αυτά βιταμίνη Β12, ώστε να προσομοιάζουν περισσότερο σε σύσταση με το κλασσικό τυρί.
  • Take home message: Η λέξη φυτικό και νηστίσιμο δεν συνεπάγεται απαραίτητα και υγιεινό. Κάθε φυτικό προϊόν του εμπορίου έχει διαφορετική σύσταση σε θρεπτικά συστατικά, όποτε είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουμε τις διατροφικές ετικέτες.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Υποκατάστατα γάλακτος: ποιο είναι πιο υγιεινό ;

Τα υποκατάστατα γάλακτος έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην διατροφή μας όλο και περισσότερο. Αποτελούν νηστίσιμες vegan επιλογές

Βαρβάρα vs porridge

Το παραδοσιακό μας γλυκό Βαρβάρα vs το γνωστό σε όλους  porridge.

Ελληνικός καφές ή latte;

Στη αγαπημένη μας στήλη σήμερα συγκρίνουμε τον παραδοσιακό ελληνικό καφέ που μεγάλωσε γενιές και γενιές με τον trendy καφε latte που μεγαλώνει τη σημερινή γενιά. 🤓 ☕ Για να τους δουμε από μια πιο επιστημονική ματιά..