spot_imgspot_img

Κοιμηθείτε καλά, γεράστε καλύτερα!

Οι πολλές ή οι λίγες ώρες ύπνου ενδέχεται να προκαλέσουν νοητικά προβλήματα μακροπρόθεσμα σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge.

Προτού καταλήξουν στα παραπάνω συμπεράσματα οι ειδικοί ανέλυσαν στοιχεία από σχεδόν μισό εκατομμύριο άτομα ηλικίας μεταξύ 38 και 73 ετών, στο πλαίσιο σχετικής έρευνας που παρακολούθησε τον ύπνο, την ψυχική και σωματική υγεία αλλά και την πνευματική απόδοσή των εθελοντών.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τόσο ο ελλιπής (λιγότερες από 7 ώρες) όσο και ο παραπανίσιος ύπνος (περισσότερες από 7 ώρες) σχετίζονταν με μειωμένη ταχύτητα της ικανότητας νοητικής επεξεργασίας αλλά και με χειρότερη μνήμη και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές επτά ώρες ύπνου σε καθημερινή βάση θεωρούνται ιδανικές για μια ισορροπημένη και καλή ψυχική υγεία. Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που έχουν την τάση να κοιμούνται λιγότερες ή περισσότερες ώρες την ημέρα φαίνεται να αντιμετωπίζουν πιο πολύ άγχος, να έχουν αυξημένες πιθανότητες κατάθλιψης αλλά και χαμηλότερη ποιότητα ζωής.

Η καθηγήτρια Barbara Sahakian από το Τμήμα Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου του Cambridge ανέφερε ότι ο καλής ποιότητας ύπνος είναι σημαντικός σε κάθε ηλικία αλλά ακόμη περισσότερο όσο μεγαλώνουμε.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Ageing.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Κοτόπουλο με σουσάμι

Φτιάξτε σε χρόνο dt μια εύκολη συνταγή με κοτόπουλο ΥΛΙΚΑ *1...

5 συχνά λάθη που κάνουμε το καλοκαίρι

Καθώς η θερμοκρασία ανεβαίνει, εάν δεν φροντίσετε τον εαυτό σας, ενδέχεται να καταλήξετε να πάθετε θερμοπληξία, μια κατάσταση απειλητική για τη ζωή. Δείτε πώς θα αποφύγετε αυτό το ενδεχόμενο. 

Ρυζόγαλό ή tiramisou;

Ρυζόγαλό ή tiramisou; ποιο πρέπει να διαλέξετε σύμφωνα με τον διαιτολόγο;