spot_imgspot_img

Αλτσχάιμερ: 7 tips που θα έδινε ένας νευρολόγος

Μπορεί η Νόσος Αλτσχάιμερ να μην θεραπεύεται πλήρως, αλλά πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο να την εμφανίσετε.

 

Νόσος Αλτσχάιμερ

Η Νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πιο συχνή αιτία γεροντικής άνοιας. Αλλά δεν σχετίζονται όλα τα είδη άνοιας με το Αλτσχάιμερ. Η άνοια αποτελεί έναν γενικό όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψει παθήσεις του εγκεφάλου, όπως η απώλεια μνήμης, η δυσκολία στη συγκέντρωση, την επίλυση προβλημάτων, ή ακόμα και στην ομιλία. Το Αλτσχάιμερ είναι μία νόσος που αφορά τον εγκέφαλο και προκαλεί προβλήματα στη μνήμη, τη σκέψη και τη συμπεριφορά. Τις περισσότερες φορές είναι αποτέλεσμα του γήρατος (τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν μετά την ηλικία των 65), και δύο πρωτεϊνών οι οποίες αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου και εμποδίζουν την καλή λειτουργία των νευρικών κυττάρων, με αποτέλεσμα να προκαλούν βλάβες στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Αυτές είναι οι συμβουλές που δίνει ο νευρολόγος για μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ:

Να κοιμάστε καλά και αρκετές ώρες

Όταν δεν κάνετε καλό ύπνο, αναπτύσσονται πολλές πρωτεΐνες που μπορούν να προξενήσουν βλάβες στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό. Μία έρευνα του 2017 στο Brain δείχνει ότι άνθρωποι που έχουν χρόνια προβλήματα αϋπνίας στη μέση ηλικία, αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ σε μεγαλύτερες ηλικίες. Δεν πρέπει να ξεχνάτε πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος. Κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο νευραλγικές δραστηριότητες του ανθρώπινου οργανισμού.

Να έχετε ενεργή κοινωνική ζωή

Ποτέ μη λέτε όχι σε μία πρόσκληση από κάποιον φίλο, συγγενή ή γνωστό. Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2019 στο PLOS Medicine, αποκάλυψε ότι αν ένας άνθρωπος στη δεκαετία των 60’ έχει ενεργή κοινωνική ζωή και κάνει παρέα με άλλους ανθρώπους, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας κατά 12%. Υπάρχει κάτι το ανεκτίμητο στην κοινωνική επαφή, καθώς βοηθάει τον άνθρωπο στην ψυχολογική, ψυχική υγεία και αυτοπεποίθηση στη ζωή.

 

Ποτέ μην σταματάτε να μαθαίνετε

Οι κάτοχοι πανεπιστημιακών πτυχίων έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν Αλτσχάιμερ, όπως δείχνει μια έρευνα στο BMJ. Η μόρφωση δείχνει να έχει μια ξεκάθαρη θετική επίδραση στον εγκέφαλο, προστατεύοντάς τον από τις νευρολογικές φθορές. Όσο πιο υψηλό το επίπεδο μόρφωσης, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες. Δοκιμάστε επίσης να μάθετε μία ξένη γλώσσα, που έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από την άνοια.

 

Μείνετε σωματικά ενεργοί

Η σωματική άσκηση είναι υψίστης σημασίας μεταξύ άλλων και για την καλή υγεία του εγκεφάλου και των καρδιαγγειακών. Η συχνή προπόνηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας μέχρι και 30% ενώ του Αλτσχάιμερ κατά 45%.

 

Φροντίστε την καρδιά σας

Ό,τι είναι καλό για την καρδιά, είναι και για τον εγκέφαλο. Παθήσεις όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η χοληστερόλη, ο διαβήτης και άλλες που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής ασθένειας, ενώ από την άλλη ανεβάζουν τη πιθανότητα του Αλτσχάιμερ, όπως δείχνουν έρευνες σε ανθρώπους μέσης ηλικίας.

 

Μειώστε το στρες

Το επίμονο στρες εκτός των άλλων, βλάπτει και τον εγκέφαλο, ενώ σε περιπτώσεις μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη Αλτσχάιμερ. Όταν είστε στρεσαρισμένοι, το σώμα σας παράγει κορτιζόλη, μία ορμόνη που συνδέεται και με τα προβλήματα στη μνήμη. Η κατάθλιψη και το άγχος, που προκαλούνται από το στρες, επίσης στρώνουν το έδαφος για την άνοια.

Καταναλώστε τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πολύ ωφέλιμο για την υγεία σας, άρα και για τον εγκέφαλο. Μία έρευνα του 2019 στο Nutrients συμπέρανε ότι το πράσινο τσάι μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Αϋπνία: 5 φυσικοί τρόποι να την αντιμετωπίσετε

Αν δεν μπορείτε να κλείσετε μάτι κάθε βράδυ δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές

Νουντλς με μπρόκολο κατά του καρκίνου

Το μπροκολο περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και σίδηρο και υψηλή συγκέντρωση βιταμινών. Επωφεληθείτε από όλα αυτά με μια γευστική συνταγή...

Ουρική αρθρίτιδα: 4 είδη τροφών που πρέπει να αποφεύγετε

Όταν καμιά φορά σας πιάνει ο πόνος της ουρικής αρθρίτιδας στο πόδι, είναι ανυπόφορος. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιες τροφές θα σας βοηθήσουν να τον αποφύγετε.