spot_imgspot_img

Μελισσόχορτο για το άγχος και την αϋπνία

Η ανησυχία και το άγχος έχουν κορυφωθεί και ο ύπνος έχει σημειώσει κατακόρυφη πτώση. Πολλοί άνθρωποι έχουν επιδοθεί στην αναζήτηση φυσικών και αποτελεσματικών λύσεων. Μία από αυτές είναι και το μελισσόχορτο.

Το μελισσόχορτο ή αλλιώς μέλισσα ή βάλσαμο λεμονιού (Melissa officinalis), σε συνδυασμό με άλλα ηρεμιστικά βότανα, όπως ο λυκίσκος, το χαμομήλι και η βαλεριάνα, έχει χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον από τον Μεσαίωνα για τη μείωση του στρες και του άγχους και τη βελτίωση του ύπνου.

Σε μία μελέτη, η οποία διεξήχθη σε άτομα με σοβαρά προβλήματα ύπνου, το 81% όσων έλαβαν ένα φυτικό συνδυασμό βαλεριάνας και μελισσόχορτου ανέφεραν ότι κοιμόντουσαν πολύ καλύτερα από εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Ωστόσο, δεν είναι σαφές από αυτή και άλλες μελέτες αν το αποτέλεσμα οφείλεται στο μελισσόχορτο ή τη βαλεριάνα ή το συνδυασμό.

Σε μελέτη που διεξήχθη σε υγιείς εθελοντές, όσοι έλαβαν τυποποιημένο εκχύλισμα βάλσαμου λεμονιού (600 mg) ήταν πιο ήρεμοι και είχαν πιο καλή διάθεση από εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Η δράση του, όμως, δεν σταματάει εδώ καθώς φαίνεται ότι μπορεί να παρέχει και πολλά άλλα οφέλη στον οργανισμό.

Ενώ είναι γενικά ασφαλές, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ορισμένες μελέτες έχουν διαπιστώσει πως λαμβάνοντας μεγάλες ποσότητες μελισσόχορτου η ηρεμιστική του δράση μπορεί να γυρίσει «μπούμερανγκ» και να σας προκαλέσει, τελικά, ανησυχία. Επομένως θα πρέπει να ακολουθήστε τις οδηγίες και να ξεκινήσετε με τη μικρότερη δόση. Το βάλσαμο λεμονιού διατίθεται  ως αφέψημα, κάψουλα, και βάμμα.

Ασφαλείς δόσεις

 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, οι ασφαλείς δόσεις για την αϋπνία και το άγχος είναι:

Κάψουλες: 300 έως 500 mg αποξηραμένου βάλσαμου λεμονιού, 3 φορές ημερησίως ή όποτε χρειάζεται.

Τσάι: Βάλτε 1,5 έως 4.5 γραμμάρια (1/4 έως 1 κουτ. τσαγιού) αποξηραμένο μελισσόχορτο σε καυτό νερό. Σουρώστε  και πίνετε μέχρι 4 φορές την ημέρα.

Βάμμα: 60 σταγόνες μελισσόχορτου σε νερό καθημερινά

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου