spot_imgspot_img

6 αναπνευστικά λάθη που (σχεδόν) όλοι κάνουμε

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κάνετε ένα τα παρακάτω αναπνευστικά λάθη. Δείτε πώς μπορείτε να τα διορθώσετε και τι πρέπει να γνωρίζετε για να αναπνέετε καλύτερα .

Αναπνέετε σωστά;

Η αναπνοή είναι μια λειτουργία που κάνουμε ακούσια συνέχεια από τη στιγμή που γεννιόμαστε χωρίς να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να αναπνεύσουμε… Οι πνεύμονες, το διάφραγμα και οι μεσοπλεύριοι μύες συνεργάζονται για να επιτρέπουν σε ένα άτομο να αναπνέει, εξηγεί ο Jonathan Parsons, MD, πνευμονολόγος και καθηγητής ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο Wexner του Πανεπιστημίου του Οχάιο.

«Για να μπορούν οι άνθρωποι να αναπνέουν αποτελεσματικά, όλα αυτά τα μέρη του σώματος πρέπει να λειτουργούν αρμονικά», λέει. «Εάν ένα μέρος είναι δυσλειτουργικό, η αναπνοή δεν θα είναι αποτελεσματική», προσθέτει.

Μόνο όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα υγείας λ.χ. άσθμα , άλλες αναπνευστικές παθήσεις ή κρίσεις πανικού, μας απασχολεί η αναπνοή μας καθώς αυτή γίνεται πιο δυσχαιρής.

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την αναπνοή, από τα προειδοποιητικά σημάδια των αναπνευστικών προβλημάτων μέχρι τρόπους για να διατηρήσετε τους πνεύμονές σας υγιείς και να αναπνέετε καλύτερα.

Σημάδια ότι αναπνέετε λάθος

Η αναπνοή μπορεί να είναι μια ακούσια ενέργεια, αλλά υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι ή προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να γνωρίζετε, λέει ο Purvi Parikh, MD, αλλεργιολόγος και ανοσολόγος. Αν δυσκολεύεστε να πάρετε μια βαθιά αναπνοή, λαχανιάζετε ή έχετε πρόβλημα να ολοκληρώσετε προτάσεις, πιθανότατα έχετε κάποιο αναπνευστικό πρόβλημα.  Άλλα προειδοποιητικά σημάδια προβλήματος περιλαμβάνουν βήχα ή συριγμό.

Σκέφτεστε υπερβολικά την αναπνοή σου

Ένα λάθος που κάνουν οι άνθρωποι είναι να εστιάζουν υπερβολικά στην αναπνοή τους. Η αναπνοή είναι μια φυσική διαδικασία και η υπερβολική σκέψη για αυτή μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και μερικές φορές ακόμη και δύσπνοια. Εμπιστευτείτε τον εαυτό σας. Αναπνέετε από τη στιγμή που γεννηθήκατε. Επομένως, το… έχετε!

Αναπνέετε κυρίως από το στόμα

Ένα άλλο λάθος που μπορεί να κάνετε είναι να αναπνέετε συνεχώς από το στόμα αντί από τη μύτη. Στην πραγματικότητα, το 30 έως 50 τοις εκατό των ενηλίκων αναπνέουν από το στόμα, ειδικά το πρωί, σύμφωνα με το περιοδικό Nursing in General Practice.

Αν και αυτή η συνήθεια δεν είναι πάντα επικίνδυνη, η αναπνοή από τη μύτη είναι ιδανική επειδή η ρινική κοιλότητα μπορεί να φιλτράρει τις τοξίνες και τα αλλεργιογόνα, αλλά και να υγραίνει τον αέρα που αναπνέετε. Η στοματική αναπνοή αυξάνει τον κίνδυνο ξηροστομίας. Παράλληλα, σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο άσθματος δυνητικά απειλητικού για τη ζωή (πιθανότατα συνδέεται με αλλεργίες που προκαλούν το μπούκωμα στη μύτη), σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Allergy .

Εάν η μύτη σας είναι τόσο βουλωμένη που αναγκάζεστε να αναπνέετε από το στόμα σας, υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο, η αναπνοή από το στόμα είναι μερικές φορές αναπόφευκτη για ασθενείς που έχουν ρινική απόφραξη, η οποία μπορεί να οφείλεται σε αλλεργίες, μολύνσεις των παραρρινίων κόλπων ή ρινικούς πολύποδες. Αν παρατηρήσετε ότι δυσκολεύεστε να αναπνεύσετε από τη μύτη σας τις περισσότερες φορές, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον ΩΡΛ σας για να σας βοηθήσει να λύσετε το πρόβλημα.

Δεν εκπνέετε εντελώς κατά τη διάρκεια της άσκησης

Η μη πλήρης εκπνοή κατά την άσκηση είναι ένα κοινό αναπνευστικό λάθος. Συχνά, ασκούμαστε με σφιγμένους τους μυς των ώμων και του λαιμού όταν τρέχουμε, περπατάμε ή κάνουμε ποδήλατο, κάτι που περιορίζει την αποτελεσματικότητα του αναπνευστικού μας συστήματος.

Υπάρχει μια εύκολη λύση: επικεντρωθείτε στην εισπνοή από τη μύτη και την εκπνοή από το στόμα σας καθώς προπονείστε: η προσπάθεια συνειδητής εισπνοής από τη μύτη και εκπνοής από το στόμα κατά τη διάρκεια της άσκησης οδηγεί σε πιο αποτελεσματική αναπνοή.

Έχετε κακή στάση σώματος

Αν η στάση του σώματός σας δεν είναι σε ευθεία, αυτό προκαλεί συμπίεση της θωρακικής κοιλότητας, περιορίζοντας το εύρος κίνησης που έχετε διαθέσιμο για το διάφραγμα και τους μεσοπλεύριους μύες, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαδικασία της αναπνοής.

Εάν κάνετε αυτό το λάθος, μπορεί να καταλήξετε να παίρνετε γρήγορες ή ρηχές αναπνοές αντί για αργές, βαθιές αναπνοές που γεμίζουν με επαρκή ποσότητα αέρα τους πνεύμονές σας. Κάντε μια προσπάθεια να μην σκύβετε κατά την αναπνοή καθώς αυτό θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα της αναπνευστικής σας ικανότητας.

Ρουφάτε την κοιλιά σας όταν αναπνέετε

Αν έχετε τη συνήθεια κατά την αναπνοή να ρουφάτε προς τα μέσα την κοιλιά σας πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό περιορίζει το διαφραγματικό εύρος κίνησης. Η χαλάρωση της κοιλιάς κατά την αναπνοή και η προσπάθεια σας να αναπνέετε από το διάφραγμα βοηθά στην άμβλυνση αυτού του προβλήματος. Για να δείτε αν αναπνέετε σωστά βάλτε την παλάμη σας στην κοιλιά σας. Όταν εισπνέετε, θα πρέπει να νιώσετε την κοιλιά σας να διαστέλλεται προς τα έξω κάτω από το χέρι σας ωθώντας το προς τα πάνω. Καθώς εκπνέετε, το χέρι σας θα ακολουθεί την κοιλιά σας προς τα κάτω.

Αναπνέετε μολυσμένο αέρα

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το γνωρίζουν αυτό, αλλά ο μολυσμένος αέρας μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμό των αεραγωγών και μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα της μεταφοράς οξυγόνου από τους πνεύμονές σας στο αίμα σας. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την ποιότητα του αέρα μέσα και έξω και να εργάζεστε σε περιβάλλοντα που είναι καθαρά και καλά αεριζόμενοι, αν είναι δυνατόν. Μπορεί να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε έναν καθαριστή αέρα.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Καρδιά: Ανατομία, Παθήσεις, Διάγνωση & Θεραπείες

Η καρδιά είναι ένα μυϊκό όργανο στο μέγεθος γροθιάς, μια ακούραστη αντλία που διοχετεύει αίμα στο ανθρώπινο σώμα μέσω