spot_imgspot_img

Ποια είναι η θεραπευτική αντιμετώπιση του διαβήτη της κύησης;

Η θεραπεία του διαβήτη της κύησης βασίζεται καταρχάς σε κανόνες υγιεινής: εξατομικευμένη διατροφή και ήπια σωματική δραστηριότητα…

Γράφει ο Θεόδωρος Λιακάκος,

Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος – Μαστολόγος

http://www.drliakakos.gr/

Διατροφή: Αυτό το οποίο προέχει δεν είναι να αδυνατίσετε, αλλά να περιορίσετε την πρόσληψη βάρους. Να προτιμάτε τα τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (μαύρο ψωμί, λαχανικά, αναποφλοίωτο ρύζι, μερικά φρούτα, μη ζαχαρώδη δημητριακά, γαλακτοκομικά) και περιορίστε τα αναψυκτικά, τα γλυκά, τα ζαχαρούχα δημητριακά και τους φρουτοχυμούς.

Καλό είναι να τρώτε σε μικρότερες ποσότητες και συχνότερα: τρία κύρια γεύματα, δύο έως τρεις φορές κολατσιό και ελάχιστο ενδιάμεσο διάστημα μεταξύ των γευμάτων τις δυο ώρες. Αν μετά από 7 με 10 ημέρες δίαιτας, εξακολουθείτε να έχετε αυξημένες τιμές γλυκόζης, τότε θα εξεταστεί το ενδεχόμενο έναρξης θεραπείας με ινσουλίνη.

Ήπια σωματική άσκηση: Αν δεν υπάρχουν ιατρική αντένδειξη, συνιστάται η ήπια σωματική άσκηση: περπάτημα διάρκειας 30 λεπτών ημερησίως, 5 ημέρες την εβδομάδα. Για όσες μπορούν προτείνεται επίσης η κολύμβηση, το ποδήλατο εσωτερικού χώρου, ο διάδρομος, το ελλειπτικό μηχάνημα άσκησης κ.ά.

Παρακολούθηση της γλυκαιμίας: Ένα άλλο σημείο-κλειδί της δίαιτάς σας, είναι η χορήγηση μετρητή γλυκόζης, με τον οποίο θα ελέγχετε την τιμή του σακχάρου στο αίμα σας καθημερινά, πριν και μετά από κάθε γεύμα. Κάθε τιμή σημειώνεται σε σημειωματάριο, το οποίο δείχνεται στον γιατρό σας σε κάθε επίσκεψη.

Θεραπεία με ινσουλίνη: Μια γυναίκα στις πέντε η οποία πάσχει από διαβήτη της κύησης, δεν κατορθώνει να ρυθμίσει τη σάκχαρό της μόνο με την τήρηση των κανόνων υγιεινής (δίαιτα και άσκηση). Σ’ αυτή την περίπτωση θα είστε υποχρεωμένη να υποβληθείτε σε θεραπεία με ινσουλίνη, πράγμα που σημαίνει ότι σε καθημερινή βάση θα κάνετε ενέσεις ινσουλίνης. Εκτός από σπάνιες εξαιρέσεις, αυτή η θεραπεία σταματά με τον τοκετό.

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Φρουτοσαλάτα εποχής για έξτρα βιταμίνες

Φτιάξτε στο άψε σβήσε μια δροσερή και θρεπτική φρουτοσαλάτα...

Καλύτερη μνήμη; Ζητήστε αύξηση!

Οι χαμηλοί μισθοί σε μόνιμη βάση ή για μεγάλα χρονικά διαστήματα συνδέονται με σημαντικά ταχύτερη εξασθένηση της μνήμης στην ζωή μας την περίοδο της τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.