spot_imgspot_img

Δύο γιαούρτια την ημέρα την κατάθλιψη κάνουν πέρα!

 Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν Ιρλανδοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Cork, όσοι καταναλώνουν καθημερινά μαζί με την διατροφή τους 1 με 2 γιαούρτια με προβιοτικά αντιμετωπίζουν λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν κατάθλιψη, να κάνουν αρνητικές σκέψεις και να έχουν έντονο άγχος.

Οι επιστήμονες μελέτησαν αρουραίους που τρέφονταν οι μισοί με το προβιοτικό Lactobacillus rhamnosus και οι άλλοι μισοί με σκέτο ζωμό . Κατά την ολοκλήρωση της έρευνας διαπίστωσαν ότι οι αρουραίοι που είχαν τραφεί με το προβιοτικό εμφάνισαν λιγότερα σημάδια στρες, άγχους και κατάθλιψης σε σύγκριση με τους αρουραίους στους οποίους δόθηκε μόνο ο ζωμός. Αυτό, όπως πιστεύουν οι επιστήμονες, οφείλεται στο γεγονός ότι τα βακτήρια μπορούν να «επικοινωνούν» με τον εγκέφαλο μέσω του πνευμονογαστρικού νεύρου, και να ανακουφίζουν τα συμπτώματα της κλινικής κατάθλιψης και του άγχους.

Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τονίζουν τη σημασία του ρόλου των βακτηρίων στην επικοινωνία εντέρου-εγκεφάλου και δείχνουν ότι ορισμένοι προβιοτικοί οργανισμοί μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμοι σε διαταραχές που σχετίζονται με την κατάθλιψη και τις αγχώδεις διαταραχές.

Όπως επισημαίνει ο Δρας John Cryan, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, « οι άνθρωποι που υποφέρουν από κατάθλιψη δεν θεραπεύονται απλά τρώγοντας γιαούρτι. Η αποτελεσματικότητα του γιαουρτιού εξαρτάται από τα προβιοτικά στελέχη που περιέχει. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι με την επίδραση των βακτηρίων του εντέρου μπορούμε να επηρεάσουμε τη χημεία του εγκεφάλου και της συμπεριφοράς». Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, η κατανάλωση γιαουρτιού έχει θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης όταν περιέχει τα λεγόμενα «καλά βακτήρια» και όχι όταν πρόκειται για γιαούρτια που έχουν υποστεί προηγουμένως επεξεργασία για να αυξηθεί η διάρκεια της ζωής τους.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι σημαντικά γιατί είναι η πρώτη φορά που έχει αποδειχθεί ότι τα προβιοτικά επηρεάζουν τη χημεία του εγκεφάλου. Χωρίς υπερβολές, η έρευνα αυτή ανοίγει το δρόμο ώστε να αναπτύξουμε νέες θεραπείες για τη θεραπεία ψυχιατρικών διαταραχών εστιάζοντας στο έντερο» υπογραμμίζει ο Δρας John Cryan.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, επειδή οι περισσότερες μελέτες γύρω από τον μηχανισμό με τον οποίο τα προβιοτικά επηρεάζουν τη χημεία του εγκεφάλου διήρκησαν μικρό χρονικό διάστημα και με τη συμμετοχή μικρού αριθμού ανθρώπων, είναι δύσκολο να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα κατά πόσο τα οφέλη των προβιοτικών διαρκούν πολύ και αν σε βάθος χρόνου υπάρχουν κάποιες ανεπιθύμητες παρενέργειες λόγω της παρατεταμένης χρήσης. Από την άλλη, με δεδομένο ότι τόσο  η κατάθλιψη όσο και το άγχος επηρεάζουν τους ανθρώπους με διαφορετικό τρόπο, είναι αναμενόμενο ότι τα προβιοτικά δεν θα δράσουν με τον ίδιο τρόπο σε όλους.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε

Η απλή καρδιολογική εξέταση που προβλέπει την άνοια

Μια απλή καρδιολογική εξέταση μπορεί να είναι χρήσιμη στη διάγνωση του μελλοντικού κινδύνου άνοιας σύμφωνα με νέα μελέτη.

Αλάτι: Ιμαλαΐων ή θαλασσινό;

Είναι τελικά προτιμότερο το αλάτι Ιμαλαΐων από το θαλασσινό αλάτι; Σε τι διαφέρει και ποια είναι η σύσταση και οι ιδιότητες του;