spot_imgspot_img

Περπατήστε πιο γρήγορα, χαρίζει χρόνια ζωής!

Σύμφωνα με έρευνες, τόσο το τρέξιμο όσο και το περπάτημα  μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο υπέρτασης, υψηλής χοληστερόλης και διαβήτη και βελτιώνουν την καρδιαγγειακή μας υγεία.

Πρόσφατη έρευνα συνδέει το πιο γρήγορο περπάτημα, το περπάτημα δηλαδή που μοιάζει με αργό τρέξιμο ή με βάδην, με βελτίωση της υγείας και μείωση της θνησιμότητας.

Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια του Σίδνεϊ, του Κέιμπριτζ, του Εδιμβούργου, του Λίμερικ και του Ούλστερ μελέτησαν αρχεία θανάτων καθώς και αποτελέσματα μελετών από 11 πληθυσμιακές ομάδες  50.225 ατόμων, στην Αγγλία και τη Σκωτία, στις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν δηλώσει με τι ρυθμό συνήθιζαν να περπατούν.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το πιο γρήγορο περπάτημα, αυτό που μοιάζει με το πιο αργό τρέξιμο ή με το βάδην, με σηκωμένες όμως τις φτέρνες, βελτιώνει την υγεία και μειώνει την θνησιμότητα. Συγκεκριμένα, όταν κάποιος περπατά με έναν μέσο ρυθμό, οι πιθανότητες πρόωρου θανάτου είναι μειωμένες κατά 20% σε σχέση με κάποιον που βαδίζει με αργό ρυθμό. Όταν όμως κάποιος συστηματικά περπατά γρήγορα, τότε η μείωση του κινδύνου φτάνει το 24% κατά μέσο όρο. Όπως έδειξε η μελέτη, το φύλο ή το βάρος δεν φαίνεται να παίζουν κάποιο ρόλο, ούτε προέκυψαν ενδείξεις ότι ο ρυθμός του βαδίσματος επηρεάζει σημαντικά τη θνησιμότητα από καρκίνο.

Περισσότερο ωφελημένα από το γρήγορο περπάτημα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.  Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω εμφάνιζαν μείωση του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 46% όταν περπατούσαν με μέση ταχύτητα και κατά 53% όταν επιτάχυναν.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, τον Έλληνα καθηγητή του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ  Εμμανουήλ Σταματάκη « γρήγορος βηματισμός θεωρείται το να καλύπτει το άτομο πέντε με επτά χιλιόμετρα την ώρα, ωστόσο αυτό εξαρτάται από τη φυσική κατάσταση του κάθε ανθρώπου. Ένας εναλλακτικός τρόπος για να καταλάβει κάποιος αν περπατά πράγματι με γρήγορο ρυθμό είναι το να λαχανιάζει ελαφρώς ή να ιδρώνει όταν περπατά για αρκετή ώρα».

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο  Έλληνας ερευνητής,  το γρήγορο βάδισμα θα πρέπει να περιλαμβάνεται σε κάθε προσπάθεια που γίνεται  για την προώθηση της δημόσιας υγείας, καθώς είναι κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν  εύκολα να υιοθετήσουν και να ενσωματώσουν στην καθημερινή τους ζωή.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην British Journal of Sports Medicine. https://bjsm.bmj.com/

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου

Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων ( 13/8 )...